Codab AB bliver en del af Logos Payment Solutions A/S

Codab AB bliver en del af Logos Payment Solutions A/S

Codab AB bliver en del af Logos Payment Solutions A/S

Logos Payment Solutions A/S har købt 100% af aktierne i Codab AB og Codab er derfor nu blevet en del af Logos

Opkøbet sker derfor med henblik på at styrke selskabernes i forhold til bl.a. markedspositionen i Norden, den fremtidige udvikling inden for betalingsløsninger og ikke mindst den yderligere internationalisering begge virksomheder står foran.

Christian Lester, CEO Codab udtaler “Codab er blevet en del af en familie som har etableret sig solidt inden for betalingsløsninger og sammen går vi en meget interessant fremtid i møde med mange synergier og udviklingsmuligheder”.

Codab og Logos komplementerer hinanden på mange centrale områder, herunder bl.a.: 

  • Codab og Logos opererer begge i en branche der præges af den hurtige udvikling der sker inden for både selvbetjening og betalingsløsninger. Sammen får vi en mere solid platform og en mere robust organisation at bygge fremtiden på.
  • Codab og Logos’ betalingsløsninger til bl.a. drivmiddelanlæg (både brændstof og el-ladning) og bilvaskeanlæg komplementerer hinanden på rigtig mange områder og derfor får man samlet set et stærkere produktprogram.
  • Vi vil begge udvikle os internationalt og sammen er vi endvidere bedre rustet til at indfri de potentialer vi har på særligt de Europæiske markeder indenfor bl.a. betalingsløsninger, forecourt control og gasdispensere.
  • Både Codab og Logos er præget af den samme kultur med et stort fokus på innovative løsninger.

Afgående bestyrelsesformand og medejer af Codab, Niels Bengtsson fortsætter: ”Det betyder meget for mig, at Codab bliver en del af en så spændende virksomhed med et enormt potentiale foran sig. At opkøbet samtidig forener succesfulde og tidligere kollegaer i en stærk topledelse, er en ekstra bonus – cirklen er sluttet”.

Codab fortsætter som selvstændigt selskab og fortsætter med egne produkter mv. som i dag, men vil etablere et tæt samarbejde med Logos i forhold til de mange synergier.

”Codab er på mange måder det perfekte match for os, ikke mindst kulturelt, og jeg ser meget frem til at vi fortsætter en utrolig spændende rejse sammen, hvor vi bygger en internationale strategi på et stærkt nordisk hjemmemarked” Udtaler CEO for Logos, Lars Clausen

Codab AB og Logos’ svenske datterselskab Logos Payment Solutions AB fortsætter efter opkøbet som selvstændige selskaber, men vil fra dag-1 etablere et tæt samarbejde inden for både produkter og markedsaktiviteter

 

Lars Clausen tiltræder som bestyrelsesformand for Codab AB og Niels Bengtsson vil i en periode fortsætte i bestyrelsen i Codab samt stå til rådighed for Codab og Logos og varetage opgaver i forbindelse med integration og internationalisering af selskaberne.

Lars Clausen
CEO / Administrerende direktør
+45 25 25 50 00
lcl@logos.dk

Michael Storm
Salgsdirektør Refueling / Car Wash
+45 27 15 70 30
mst@logos.dk

Ambitionen er at blive førende i Europa inden for selvbetjente betalingsløsninger inden for en 5-årig periode.

Er du vores nye Delivery Manager?

Er du vores nye Delivery Manager

Vil du være en del af en innovativ virksomhed, der er førende på markedet i Norden?

Vil du være vores Delivery Manager i Odense-afdelingen?

Vi søger en erfaren Delivery Manager til vores afdeling i Odense. Her udvikler vi kundespecifikke løsninger til selvbetjente betalingsterminaler, tilhørende mobile apps, backend-systemer mv.

Vi er blandt branchens førende i Norden på betalingsløsninger til ubemandet betjening for eksempel tankstationer, bilvaskehaller, parkering, transport og forlystelser, og vi har en aktiv strategi for international ekspansion. 

Logos oplever stor efterspørgsel på vores støt voksende produktportefølje. Vi har i de sidste fem år været gennem en spændende udvikling, hvor både antallet af medarbejdere og omsætningen er fordoblet. Samtidig har vi ambitiøse vækstmål, hvilket giver enestående udviklingsmuligheder for den enkelte.

Mere om jobbet

Du bliver som Delivery Manager overordnet ansvarlig for de samlede leverancer ift. større projekter samt ansvarlig for løbende leverancer til Logos strategiske kunder. For at dette lykkes indgår du aktivt i et team sammen med salg, udvikling, produktion, installation og service.

Stillingen indeholder både operationelle og koordineringsmæssige opgaver, herunder:

  • Ansvar for udvalgte strategiske kundeprojekter samt udvalgte strategiske kunder og samarbejdspartnere, herunder løbende
  • statusmøder og opfølgning.
  • Tager over hvor salgsafdelingen slipper og sikrer kontrakt- og leveranceopfyldelse
  • Ansvar for intern koordinering mellem afdelinger
  • Overordnet ansvarlig for projektplanlægningen, -gennemførelsen og -økonomien
  • Kommunikation med kunder ift. fremdrift, evt. løsning af issues, ekstraarbejder mv.
  • Kvalitetssikring både internt såvel som i forhold til leverandører
  • Understøtter salg i forbindelse med tilbudsgivning
  • Estimering og udarbejdelse af tilbud i forbindelse med ekstraarbejder på projekter

Du får stor mulighed for at påvirke din egen hverdag og vil internt arbejde på tværs af afdelinger i organisationen. Du refererer til virksomhedens driftsdirektør/COO.

Faglige kvalifikationer og erfaringer

  • Du har sandsynligvis en teknisk mellemlang eller lang uddannelse (el, elektronik, software), f.eks. ingeniør med kommerciel erfaring
  • Du har minimum 5 – 10 års projektledelseserfaring
  • Du taler og skriver dansk og engelsk.
  • Du er en rutineret bruger af Pc’en som værktøj og af MS Office-pakken, MS Project samt ERP-systemer (gerne Navision/NAV)
  • Du har stor teknisk løsningsforståelse samtidig med at du har en god kommerciel forståelse
  • Du er kundens ”mand” (M/K) og kæmper for at dine leverancer sker som aftalt
  • Du evner at følge projekterne til dørs og bevare overblikket i en til tider travl hverdag

Personlige egenskaber

Du er løsningsorienteret, imødekommende og fleksibel i din indstilling til både kollegaer, leverandører og kunder. Du sætter en ære i at udvise høj kvalitet, god service og overholde aftalte mål – både internt og eksternt.

Herudover lægges der vægt på, at du:

  • Er proaktiv, positiv, frisk og tager fat i tingene
  • Er udadvendt
  • Er struktureret og metodisk med et godt overblik
  • Har stor kvalitetssans
  • Har et stort personligt engagement og en positiv gennemslagskraft
  • Er initiativrig og selvkørende med stor arbejdskapacitet og er drevet af overordnede målsætninger om stor kundetilfredshed
  • Er god til at åbne nye døre, men har også fokus på opfølgning på eksisterende kunder samt etablering af langsigtede forretningsrelationer
  • Er ikke bange for nye udfordringer, kan holde mange bolde i luften og har lyst til en stilling, som giver dig meget varierede arbejdsdage
  • Virksomheden har en flad struktur, hvorfor det tilbydes, men også forventes, at du påtager dig ansvar for at sikre høj kvalitet og overholde deadlines
  • Kan favne bredt i en mellemstor virksomhed

Vi tilbyder:

En udfordrende og ansvarsfuld stilling i en succesrig virksomhed, hvor ambitionerne er store. Vi har en flad organisationsstruktur og har respekt for den enkelte. Virksomheden har en hyggelig og familiær omgangstone, med et rigtig godt samarbejde og sparringsmuligheder med andre dygtige kollegaer.

Herudover får du:

  • Konkurrencedygtig løn
  • Fri mobiltelefon, internetforbindelse hjemme samt pensions- og sundhedsforsikring.
  • Frihed under ansvar, flekstid
  • Gode og dygtige kollegaer, som arbejder godt sammen i hverdagen
  • Løbende udvikling
  • Integrationer, tilpasninger, installation, service og support

Om Logos Payment Solutions

Hos Logos Payment Solutions A/S er vi ca. 140 ansatte der producerer og leverer selvbetjente betalingsløsninger gennem +30 år. Produkternes elektronik, mekanik og software udvikles in-house.

I Odense er vi ca. 40 kollegaer, som holder til i Hjallese med nem adgang til motorvej og bus.

Vores løsninger omfatter blandt andet:

  • Betalingsterminaler, -automater og platforme til selvbetjening
  • App- og mobilbetalingsløsninger
  • Kommercielle og tekniske back-end-systemer målrettet de enkelte vertikaler
  • Integrationer, tilpasninger, installation, service og support

Søg jobbet her

Vi indkalder løbende til samtaler, igennem Bloom, og vi glæder os til at høre fra dig snarest muligt.
Har du nogle spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Recruitment Specialist,
Dorte Pape på dp@bloom.dk eller tlf.31609365.

NPS og Logos fusionerer

NPS og Logos fusionerer

Nordens førende virksomhed inden for selvbetjente betalingsløsninger

NPS og Logos fusionerer og bliver til Logos Payment Solutions

Det nye selskab bliver Nordens førende virksomhed inden for selvbetjente betalingsløsninger til en lang række brancher og med mere end 35.000 installationer.

Både Logos og NPS har haft en flot udvikling de senere år, hvor samarbejdet mellem selskaberne ligeledes har udviklet sig. Der er store ligheder mellem selskabernes løsninger og aktiviteter, og derfor er det næste naturlige træk at samle kompetencerne i ét selskab. Sådan kan vi udnytte oplagte synergier samt bygge en robust organisation, som er gearet til yderligere internationalisering med fokus på Europa.

Løsninger omfatter bl.a.:

  • Betalingsterminaler, -automater og platforme til selvbetjening
  • App- og mobilbetalingsløsninger
  • Kommercielle og tekniske back-end-systemer målrettet de enkelte vertikaler
  • Integrationer, tilpasninger, installation, service og support

“Vores strategi er at skalere vores forretning internationalt med udgangspunkt i et stærkt nordisk hjemmemarked, og ambitionen er at blive førende i Europa inden for selvbetjente betalingsløsninger inden for en 5-årig periode”, udtaler selskabets Adm. direktør Lars Clausen.

“Efterspørgslen efter selvbetjente betalingsløsninger er i vækst både internationalt og på nye områder for selvbetjening, og det er en udvikling vi helt naturligt gerne vil være en del af”, fortsætter Salgsdirektør Thomas G. Nielsen.

Ambitionen er at blive førende i Europa inden for selvbetjente betalingsløsninger inden for en 5-årig periode.

Den nye ledelse i selskabet er:

  • Lars Clausen, Adm. direktør, CEO
  • Mads Pii, Teknisk direktør, CTO
  • Christian Klausen, Økonomidirektør, CFO
  • Thomas G. Nielsen, Salgsdirektør, CCO
  • Jan Ilsø, Driftsdirektør, COO
  • Michael Storm, Salgsdirektør – Refueling & Car Wash
  • Martin Thuesen, Udviklingsdirektør

Det nye selskab får samlet ca. 140 ansatte og vil være geografisk placeret på de eksisterende lokationer i Nærum, Odense, Randers og Falkenberg.

Rent praktisk træder fusionen i kraft fra mandag den 14/12.

En ny, fælles hjemmeside forventes lanceret i 1. kvartal 2021.

Skulle der være nogen spørgsmål, står vi naturligvis til rådighed:

Lars Clausen
Adm. direktør

lcl@logos.dk
+45 25 25 50 00