Logos klar til Apple Pay og Google Pay

Apple Pay og Google Pay er nu lanceret i Danmark, og Logos er klar til at acceptere de nye mobilbetalinger.

På Logos’ selvbetjente betalingsautomater med NFC kan alle de mange Apple-brugere i Danmark nu betale kontaktløst med Apple Pay, og Android-ejere kan betale kontaktløst med Google Pay i samarbejde med Nordea eller Jyske Bank

Det går lynhurtigt og er endnu nemmere end både mønter og chipkort – se en video af Apple Pay på en VendingCAT her

I begge apps gemmer kunderne deres kreditkort, så de aldrig mangler betalingsmuligheder, når bare de har deres smartphone med sig. Ved betaling bevæger kunden nemt sin iPhone eller Apple Watch med Apple Pay eller sin Android-smartphone med Google Pay hen til den kontaktløse kortlæser på fx parkeringsautomater. Blip!

Mobilbetaling i det kontantløse samfund

Lanceringerne af de to store mobilbetalings-apps ligger i tråd med den tendens, der præger Danmark og Norden: Vi oplever vel alle som købere stadig oftere at stå uden de uhåndterlige kontanter, som vi i stedet udskifter med kortbetaling og mobilbetaling.
Udtalelsen: “jeg tror, Danmark i praksis vil være kontantløst i 2025″* kommer fra Jan Damsgaard, som er professor og leder af institut for digitalisering på Copenhagen Business School.
Selvbetjening spreder sig – og med god grund, for der er penge at spare for sælgerne, og mange kunder er glade for at slippe for kassekøen. Den kontaktløse teknologi er til stede, også i de selvbetjente betalingsløsninger, vi tilbyder.

Wearables åbner for nye købsscenarier

Knap 89 % af alle danskere har en smartphone, og iPhone udgør halvdelen af de mange smartphones*, med andre ord er kundegruppen og potentialet med Apple Pay stort. Apple Pay åbner for næste trin i udviklingen inden for betaling, nemlig wearables. Her erstattes det klassiske magnet- eller chipkort af smartphone, smykker eller ur, som gemmer på ejerens kortdata.
Hos Logos følger vi med tiden og tilbyder slutkunderne en bred vifte af betalingsformer, også på parkeringsautomater, så flere kunder får en positiv købsoplevelse uden forhindringer. Planlægges selvbetjening rigtigt, ser kunderne det som en fordel, at de kan betjene sig selv.

Selvbetjening på mobilen

Kontakt os for at høre mere om kontaktløse betalinger i selvbetjente automater
Lars Clausen tlf. 25 25 50 00 eller lcl@logos.dk

* Berlingske Tidende 22/10 https://www.berlingske.dk/dine-penge/forskere-spaar-kontantloest-danmark-i-2025
* tal fra 2017 i Mobile Life: https://danskemedier.dk/wp-content/uploads/pressemeddelelse-mobile-life-final.pdf