Hurtig indgangsregistrering og nye betalingsautomater øger salget.
Logos har et langvarigt samarbejde med Zoo i København omkring bl.a. indgangsregistrering og betalingsautomater.
108 procent. Så meget har Københavns Zoo øget omsætningen i flere af havens automater med læskedrikke, efter det blev muligt at betale med kort og ikke kun med mønter. En stor del af den øgede omsætning kommer via internationale betalingskort.
”Vi har øget antallet af automater de seneste år, og det har været en behagelig overraskelse at se det store indtjeningspotentiale, vi kan realisere ved at tilbyde kortbetaling. En del af hemmeligheden er, at det via vores indløsningsaftale med Teller også er muligt at betale med internationale kort. Det er helt klart et ’must’ for et sted som Zoo. En stor del vores 1,2 mio. årlige gæster kommer fra udlandet og har kun sjældent småmønter på sig. Man skal heller ikke glemme, at også mange danskere i dag har internationale debit- eller kreditkort med i lommen”, siger Palle Juhl Taulov, der er ansvarlig for Zoos kommercielle salg.
Logos har udviklet en løsning, der aflæser stregkoden på billetterne og giver hurtig adgang. Hvert år skal omkring 1,2 millioner gæster igennem tælleapparaterne for at opleve alverdens vilde dyr i ZOO på Valby Bakke i København, og det kræver et enkelt adgangssystem for at klare presset.
Logos har endvidere leveret en enkel og hurtig betalingsautomat til adgangsbetaling til Zoo-tårnet, hvor man har en af byens bedste udsigtspladser.
”Jeg kan faktisk kun få øje på fordele ved at tilbyde kortbetaling som et supplement til møntbetaling i automater. Vores erfaring i Københavns Zoo er, at det ikke bare har øget vores salg og indtjening markant. Vores gæster har også fået en bedre service i form af kortere køer ved kioskerne, flere udsalgssteder mv. Samtidig bruger vi mindre tid på administration, når det meste omsætning sker via kortbetaling, og vi ikke skal så ofte i banken med mønter.”
Sådan lyder beskeden fra divisionschef Palle Juhl Taulov, der som øverste ansvarlig for Zoos kommercielle salg også har ansvaret for alle drikke- og snackautomater, der står placeret på strategiske steder rundt om i haven.
Løsning
Vores erfaring er, at kort- og mobilbetaling i vendingautomater typisk øger den enkelte automats salg med 30-40%. Desuden fås en mere effektiv og lønsom drift uden besværlig og omkostningstung mønthåndtering, samtidig med at risikoen for hærværk ved tyveriforsøg elimineres.
Et godt produkt begynder med, at vi udveksler ideer og finder en fælles forståelse for opgaven. Kontakt os og lad os tage det første skridt sammen.
Thomas G. Nielsen
Salgsdirektør
+45 40 40 41 11
tgn@logos.dk
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.