Zoo

Hurtig indgangsregistrering og nye betalingsautomater øger salget.

Logos betalingsløsning øger salget

Logos har et langvarigt samarbejde med Zoo i København omkring bl.a. indgangsregistrering og betalingsautomater.

108 procent. Så meget har Københavns Zoo øget omsætningen i flere af havens automater med læskedrikke, efter det blev muligt at betale med kort og ikke kun med mønter. En stor del af den øgede omsætning kommer via internationale betalingskort. 

Københavns Zoo i tal

Et stort indtjeningspotentiale er realiseret ved at tilbyde kortbetaling

”Vi har øget antallet af automater de seneste år, og det har været en behagelig overraskelse at se det store indtjeningspotentiale, vi kan realisere ved at tilbyde kortbetaling. En del af hemmeligheden er, at det via vores indløsningsaftale med Teller også er muligt at betale med internationale kort. Det er helt klart et ’must’ for et sted som Zoo. En stor del vores 1,2 mio. årlige gæster kommer fra udlandet og har kun sjældent småmønter på sig. Man skal heller ikke glemme, at også mange danskere i dag har internationale debit- eller kreditkort med i lommen”, siger Palle Juhl Taulov, der er ansvarlig for Zoos kommercielle salg.

Indgangsregistrering og -betaling

Logos har udviklet en løsning, der aflæser stregkoden på billetterne og giver hurtig adgang. Hvert år skal omkring 1,2 millioner gæster igennem tælleapparaterne for at opleve alverdens vilde dyr i ZOO på Valby Bakke i København, og det kræver et enkelt adgangssystem for at klare presset.

Logos har endvidere leveret en enkel og hurtig betalingsautomat til adgangsbetaling til Zoo-tårnet, hvor man har en af byens bedste udsigtspladser.

”Når man samtidig indregner gevinsten ved en nemmere drift, så vil jeg skyde på, at investeringen i kortbetaling allerede er tjent hjem efter et år."

Drag image to scroll

Bedre service og hurtigere administration

”Jeg kan faktisk kun få øje på fordele ved at tilbyde kortbetaling som et supplement til møntbetaling i automater. Vores erfaring i Københavns Zoo er, at det ikke bare har øget vores salg og indtjening markant. Vores gæster har også fået en bedre service i form af kortere køer ved kioskerne, flere udsalgssteder mv. Samtidig bruger vi mindre tid på administration, når det meste omsætning sker via kortbetaling, og vi ikke skal så ofte i banken med mønter.”

Sådan lyder beskeden fra divisionschef Palle Juhl Taulov, der som øverste ansvarlig for Zoos kommercielle salg også har ansvaret for alle drikke- og snackautomater, der står placeret på strategiske steder rundt om i haven.

Løsning

Vending

Vores erfaring er, at kort- og mobilbetaling i vendingautomater typisk øger den enkelte automats salg med 30-40%. Desuden fås en mere effektiv og lønsom drift uden besværlig og omkostningstung mønthåndtering, samtidig med at risikoen for hærværk ved tyveriforsøg elimineres.

Kontakt os

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Et godt produkt begynder med, at vi udveksler ideer og finder en fælles forståelse for opgaven. Kontakt os og lad os tage det første skridt sammen.

Thomas G. Nielsen
Salgsdirektør
+45 40 40 41 11
tgn@logos.dk